Samuels utlandspraktik som blev till sommarjobb i Luton, UK

Här kommer ett par rader från Samuel som går i trean på vår skola

Hej mitt namn är Samuel och jag har varit i England på utomlandspraktik. Den stad som jag besökte heter Luton och den är en gammal industristad. Min praktik varade i 9 veckor och jag stortrivdes.
Jag fick arbeta med olika människor från både Sverige och från England. Jag arbetade med ett nytt projekt som heter MOST som handlar om att man skall hitta all information som finns i en kanal i en APP i mobilen. Så operatörer ska inte behöva leta efter olika dokument som finns på olika ställen, utan operatören hittar all information som finns på en speciell maskin eller liknade i en mobil enhet.
Under min arbetsgång så fick jag arbeta med b.la. fabrikschefen David Downes som var till stor hjälp med allt. Han var väldigt nyfiken och engagerad i MOST under hela utvecklingen så vi sammarbetade mycket när det kom till hur jag skulle utveckla utseendet och vissa funktioner som jag senare diskuterade med Martin Antosch från Sverige.
Jag kom också i kontakt med flera andra personer som hade kunskap om olika delar av kanaler samt operatörer. Jag fick också arbeta med projektledaren Martin Antosch från Sverige som arbetar med MOST i SKF Sverige. Jag hade flera möten genom telefon och via skärmdelning med Martin.
Efter några veckor så sa David Downes att han ville att jag skulle komma tillbaka till sommaren för att jobba. Och jag tog chansen och jag ska tillbaka efter min student. Jag ska arbeta i SKF Luton i 4 veckor och jag är väldigt glad för denna möjlighet som jag har fått. Det bevisar verkligen att hårt arbete lönar sig plus att jag hade lite tur med att få arbeta med ett speciellt projekt. Så SKF Luton betalar mitt boende och min transport fram och tillbaka från jobbet samt att de betalar flygresorna. Så jag känner mig verkligen lyckligt lottad för denna möjlighet.

Fabriken i Luton
MOST
Besök i London
Samuel på väg mot nya äventyr