Utlandspraktik i England

Tidigare elever Serok och Halil, gjorde sin praktik på SKF Clevedon. Utlandspraktiken innebär förutom arbete också att våra elever ibland får chans att göra utflykter för att ta del av landets kultur och till exempel besöka historiska sevärdheter. Serok och Halil besökte bland annat Stonehenge och Bath.

Vi har under flera år erbjudit APL under 9 veckor vid SKF-anläggningar i bland annat Tyskland, Holland, Storbritannien och Polen. Vi erbjuder också 4 veckor APL i Kina respektive Indien i kombination med 5 veckor APL i Sverige.
Vår utlandspraktik är ett mångårigt samarbete med Universitets och Högskolerådets projekt ERASMUS+ som finansieras av EU. Utlandspraktiken tillför ytterligare en dimension till elevernas kunskap om arbetslivet och får våra elever att växa, då de lär sig att fungera i ett internationellt sammanhang.